6e dag - Reisverslag uit Amstelveen, Nederland van Peter Meyer - WaarBenJij.nu 6e dag - Reisverslag uit Amstelveen, Nederland van Peter Meyer - WaarBenJij.nu

6e dag

Door: petermeyer

Blijf op de hoogte en volg Peter

07 Juli 2011 | Nederland, Amstelveen

Nu ik dat zo lees kan ik niet geloven dat ik al 6 dagen onderweg ben; ga haast het haast jammer vinden dat het met een paar dagen voorbij is...
Vandaag was een bijzonder dag; ik gaf er eigenlijk geen kwartje voor; steile hellingen waarbij ik soms maar een meter vooruit kom in de allerlaagste versnelling, een regenfront op de loer en s'avonds plotseling wat kramp in mijn voet. Maar zie daar: s'morgens 8 uur op de fiets gestapt & heel voorzichtig in een eigen tempo de eerste cols gepakt. Qua route had ik besloten om niet via Clermont Ferrant te rijden; er was in die regio slecht weer voorspeld & ten westen van CF zou het hoogstwaarschijnlijk droog blijven. Achteraf een goede keuze want op de eerste plaats was de Pui de Dome, die ten westen van CF ligt nauwelijks te zien, op de tweede plaats regende & bliksemde het daar en op de derde plaats zorgde de genomen route voor een onverwachte surprise: na zo'n 2 uur fietsen Montel de Gelat binnen & na de nodige proviand te hebben ingekocht (elk uur iets nuttigen is een must!), viel me al op dat overal TdF spandoeken hingen. En toen ik bij het enige kruispunt van het dorp ff stond te kjken welke kant ik op zou moeten, kwam er een viertal personen aangelopen, 1 met een camera op zn scouder, en werd ik pardoes gevraagd: "vous venez pour la Tour?" Nee, zei ik, ik ben hier toevallig maar op doorreis. Zij vertelden dat a.s. zaterdag de 9e etappe door Monel de Gelat zou komen richting Herment (daar moest ik ook naar toe!) en dat zij, met de burgemeester in hun midden, alle maatregelen bekeken & bespraken voor a.s. zaterdag. Na verteld te hebben waar ik vandaan kwam & waar ik naar onderweg was, vertrok ik richting Herment. Het is ongelofelijk wat zo'n Tour te weeg brengt: vlaggetjes over de weg, plaatsnamen versierd, grote spandoeken aan de huizen & strobalen in de wei waarop de Tour wordt welkom geheten en, niet te vergeten, hele stukkeb vers geasfalteerde weg! Kheb natuurlijk de nodige pics gemaakt, maar weet nog niet hoe ik ze op mn Ipad moet krijgen want er zit geen USB poort op dit apparaat... (suggesties zyn welkom). Toen ik vervolgens bij het kruispunt van Herment was aangekomen, kwam er een plots een bestelauto aangereden: het raampje ging naar beneden en een in sponsortenue gestoken vijftiger sprak mij aan: Hi, how are you? and what are you doing here? Hij bleek een tourbegeleider te zijn die als een soort volgwagen diende voor een zestal "parcour verkenners" die van MdG onderweg waren naar Herment. Heel leuk gesprek gehad met de man over wat die Tour allemaal te weeg brengt in die kleine dorpjes. Door dergelijke ontmoetingen vergeet je de pijntjes en ook de regenbui die ik even later over me heen kreeg. Tegen verwachting in heb ik toch mijn doel bereikt: Merlin bij de afslag van de D27 naar het zuiden, alwaar ik mijn fietstocht morgen vervolg richting Laroquebrou.

  • 07 Juli 2011 - 20:20

    Dirk:

    Helaas Piet, alleen met iTunes kan je de foto's op je iPad zetten. Goodluck tomorrow.

  • 07 Juli 2011 - 20:42

    Melissa :

    Hahaha, ik maakte nog een grapje tegen Michael vandaag dat we je misschien wel op tv zouden zien tussen de pro's!
    Straks denken ze nog dat 'de kneet' is herrezen!!
    Weet niet welke camera je mee hebt... maar via die kleine kun je mailen naar de iPad of direct naar het blog...
    Dikke kus!!!

  • 07 Juli 2011 - 21:08

    Vonne:

    Waarempel het is je gelukt; ik zie nu een ander kaartje dan dat van Nederland én 'en route'. Maar waar blijven die foto's? niet gelukt via Picasa? ben benieuwd.. enfin, morgen hoop ik dat je het droog houdt en dat je 'but' niet meer zo opspeelt... ;-) xxxxx

  • 08 Juli 2011 - 01:47

    Maxime:

    Hahaha wat je wel niet meemaak, leuk om te lezen! En het geeft je weer een steuntje in de rug. Hopelijk krijg je nog die foto's online. Want ben zo benieuwd! Succes morgen! LY

    xxx

  • 08 Juli 2011 - 07:00

    Inge:

    Hi Piet, wat ben je goed bezig! Het lijkt mij dat. Volgende stap deelname aan de Tour is volgend jaar. Gaan wij met vlaggetjes langs de kant staan;-)
    Go for it!

  • 08 Juli 2011 - 10:05

    Leen:

    Het leuke van de tour die jij maakt zijn de onverwachte ontmoetingen met allerlei figuren.We zijn benieuwd naar de foto,s en al je verhalen.Nog 2 dagen genieten Piet want het is zo voorbij.Groetjes.

  • 09 Juli 2011 - 08:28

    Maaike Meijer:

    wat leuk om allemaal te lezen zeg!!
    Elke dag weer een verrassing wie je ontmoet en waar je terecht komt.
    veel succes verder.
    groetjes Maaike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amstelveen

Fietstocht door Frankrijk

Fietstocht door Frankrijk van 10 dagen, 100 km per dag!

Recente Reisverslagen:

13 Juli 2011

9e dag

13 Juli 2011

8e dag

08 Juli 2011

7e dag!

07 Juli 2011

6e dag

06 Juli 2011

5edag
Peter

Actief sinds 01 Juli 2011
Verslag gelezen: 77
Totaal aantal bezoekers 4349

Voorgaande reizen:

02 Juli 2011 - 11 Juli 2011

Fietstocht door Frankrijk

Landen bezocht: