5edag - Reisverslag uit Amstelveen, Nederland van Peter Meyer - WaarBenJij.nu 5edag - Reisverslag uit Amstelveen, Nederland van Peter Meyer - WaarBenJij.nu

5edag

Door: petermeyer

Blijf op de hoogte en volg Peter

06 Juli 2011 | Nederland, Amstelveen

Nou Dirk, had vandaag wel iemand kunnen gebruiken die me uit de wind had gezet; had de hele dag n straffe wind tegen en dat terwijl die colletjes steeds venijniger worden. De stijgingspercentages worden steeds hoger
& de klimmetjes steeds langer. Zoals gepland was ik venmorgen 8 uur vertrokken. Toen een uurtje later in een dorpje kwam waar een prachtig kasteel stond, vroeg ik een oudere heer of er misschien ook een supermarket in het dorpje was. Dat was het begin van een uur oponthoud. De gentleman antwoordde mij in het Nederlands & toen ik verbaasd reageerde, repliceerde hij met de mededeling dat zijn familie al genraties lang eigenaar van het kasteel zijn en hij getrouwd is met de dochter van Johan Willem Quarles van Ufford, waarmee hij afgelopen nacht toevallig teruggekeerd was uit Amsterdam. Natuurlijk moest ik zijn kasteel zien en dat werd een ietwat langdradige geschiedenis want hij had alle tijd... maar ik niet. Aldus flink achtergeraakt op het schema en pas om een uur of twaalf in Montlucon. Grote plaats alwaar ik meteen mijn tegoed van mijn "Franse" telefoon heb opgewaardeerd, hetgeen natuurlijk weer de nodige tijd kostte. Uit Montlucon vertrokken kreeg onmiddelijk een fikse klim voor de kiezen en daarna was het alleen maar afdalen en weer klimmen. Had het om een uur of zes wel ff gehad en dus een hotelletje gezocht in Poinsac. De naam van het hotel wil ik jullie niet onthouden: A la queue du Milan! Alleen daarom wil je daar al slapen.
Morgen met frisse moed verder maar het tempo zal wel wat zakken als ik op kaart kijk: overal colletjes van 500 tot 700 mtr. Ik ben dus naarstig op zoek naar riviertjes met een jaagpad... maar heb de indruk dat ze hier nog niet zo ver zijn.
A demain.

  • 06 Juli 2011 - 20:37

    Dirk:

    Nou Piet ik was er wel op m'n brommer, alleen een beetje later, dus toen heb ik die kasteelheer gebeld om jouw een of ander lulverhaal over dat kasteel te vertellen, maar helaas ik was toch te laat, ik zag je in de verte met een grote stofwolk verdwijnen, jongen je hebt mij helemaal niet nodig, morgen vlieg je weer over die colletjes, de groeten ridder Piet!

  • 06 Juli 2011 - 22:37

    Vonne:

    Veel succes morgen en vergeet je wichelroede niet voor de riviertjes!
    x

  • 07 Juli 2011 - 07:26

    Leen:

    Piet ik zal een goed woordje voor je doen bij de ploegleider van de RABO ploeg.Zij kunnen wel een goede klimmer gebruiken want die gasten vallen allemaal onderweg!!
    Sterkte Piet.

  • 07 Juli 2011 - 20:47

    Melissa:

    Kon je niet blijven overnachten in het kasteel??

  • 08 Juli 2011 - 08:35

    Cock:

    Piet, ze kennen wel degelijk jaagpaden langs riviertjes die gekanaliseerd zijn, maar ja wel ff zoeken en het mot wel in je richting zijn.
    Succes met de laatste lootjes!
    Groetjes Cock en Yvonne.........!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amstelveen

Fietstocht door Frankrijk

Fietstocht door Frankrijk van 10 dagen, 100 km per dag!

Recente Reisverslagen:

13 Juli 2011

9e dag

13 Juli 2011

8e dag

08 Juli 2011

7e dag!

07 Juli 2011

6e dag

06 Juli 2011

5edag
Peter

Actief sinds 01 Juli 2011
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 4348

Voorgaande reizen:

02 Juli 2011 - 11 Juli 2011

Fietstocht door Frankrijk

Landen bezocht: