4e dag - Reisverslag uit Amstelveen, Nederland van Peter Meyer - WaarBenJij.nu 4e dag - Reisverslag uit Amstelveen, Nederland van Peter Meyer - WaarBenJij.nu

4e dag

Door: petermeyer

Blijf op de hoogte en volg Peter

05 Juli 2011 | Nederland, Amstelveen

Het is hier geweldig! Ik zit hier achter een biertje aan het zwembad en de zon schijnt uitbundig. De plaats? Saint-Amand-Montrond aan de rivier de Cher. Ik was vanochtend vroeg uit de veren & voor achten onderweg. De rit ging voorspoedig, maar tegen elven werd het toch wel erg warm. Dus in een klein plaatsje wat genuttigd en daarna toch maar in een laag tempo doorgefietst. Dat ging best goed alhoewel er een aardig windje stond, en niet in de rug! Toch vlotte het aardig. De dorpjes vlogen voorbij & van z.pijn had ik niet meer zo'n last. Om 3 uur aangekomen in Dun-Sur-Auron, alwaar ik een uurtje rust geomen had. Na weer op de fiets te zijn gestapt, kwam ik langs de Piscine Municipale. Heel even had ik de neiging om daar een paar baantjes te trekken, maar al gauw besloot ik door te fietsen voor de laatste 28 km en daar, op het eindpunt van de dag, een hotel met zembad te nemen als beloning voor en dag hard werken en natuurlijk ook genieten.
Morgen op weg naar het Grand Massif; daar begint het echte werk: klimmen! Ben benieuwd hoe steil de "slopes" zijn & of ik daar ook boven kan komen...

  • 05 Juli 2011 - 16:38

    Dirk:

    Zal ik morgen met je meegaan, ga ik op de brommer, hou ik je uit de wind, is dat wat?

  • 05 Juli 2011 - 17:16

    Lodewijk Koelman:

    Pierre, niets anders dan bewondering voor je prestatie, helemaal geweldig. Ik denk dat ik dit volgend jaar ga doen of misschien het jaar erop en ....... groet en heel veel succes, mocht je het niet redden morgen, schaam je niet, hetgeen je nu al doet is top.

    Groet
    Lodewijk

  • 05 Juli 2011 - 17:47

    Leen:

    Hallo Piet geweldig dat je nu lekker gaat.Morgen dus het echte werk en
    dus in een wat kleinere versnelling.
    Veel succes.Leen

  • 05 Juli 2011 - 17:57

    Roland:

    Nou Piet aan de bak dus morgen. Goe drinken en eten dus.

    Succes,

    Theun, Inge, Roland

  • 05 Juli 2011 - 19:01

    Hein:

    hoi pieter,
    morgen auvergne. Na moulins zal het mogelijk wat ruiger worden. Clermont F zijn wij ooit eens uitgevlucht.
    de puy de dôme is wel een mooi gebied of neem je de route naar vichy.
    ben benieuwd en volg je op de landkaart.'t gaat nu leuk worden..succes , knuffel ...Hein

  • 05 Juli 2011 - 19:18

    Vonne:

    Nou, ik ben blij voor je dat het allemaal wat positiever is; zowel de route (geen omwegen) als minder last van je billies; waarschijnlijk vormt zich er nu een laagje eelt op ;-) Ik geloof dat je ervaring nu ter plekke en een positieve instelling je morgen wel door de bergen heen zal tillen. x

  • 05 Juli 2011 - 19:52

    Michael:

    Morgen geen wijn in je bidon he?! Klimmen is een serieuze zaak.... :-)
    Veel succes morgen. Ik zal zeker aan je denken.

  • 06 Juli 2011 - 12:22

    Irene:

    Hoi Piet, wat moet dat een waanzinnig goed gevoel geven als je na de klim boven aan de top staat. In mijn vorige leven heb ik een periode op de racefiets gezeten, vond dat al zwaar genoeg. Aan het klimmen heb ik mij nooit gewaagd. Vind het een knappe prestatie.
    We blijven je volgen.
    Groet Irene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amstelveen

Fietstocht door Frankrijk

Fietstocht door Frankrijk van 10 dagen, 100 km per dag!

Recente Reisverslagen:

13 Juli 2011

9e dag

13 Juli 2011

8e dag

08 Juli 2011

7e dag!

07 Juli 2011

6e dag

06 Juli 2011

5edag
Peter

Actief sinds 01 Juli 2011
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 4354

Voorgaande reizen:

02 Juli 2011 - 11 Juli 2011

Fietstocht door Frankrijk

Landen bezocht: