3edag - Reisverslag uit Amstelveen, Nederland van Peter Meyer - WaarBenJij.nu 3edag - Reisverslag uit Amstelveen, Nederland van Peter Meyer - WaarBenJij.nu

3edag

Door: petermeyer

Blijf op de hoogte en volg Peter

05 Juli 2011 | Nederland, Amstelveen

Het had vandaag een makkie moeten worden, maar het werd een slijtageslag! Ik zou een fietspad langs de Loire volgen, zoals aangegeven op de website "Loire à Velo". Dus geen kaarten,maar bordjes volgen. Volgens Tourist Information volgt het fietspad de Loire. De werkelijkheid is dat ik een dikke 100 km heb gefietst, maar misschien 10 km langs de Loire! Daarbij staat het allemaal zo slecht aangegeven, dat ik van Sully sur Loire naar Briare 2 keer het bordje 20 km heb gezien met daar tussenin een bord van nog 8 kilometer. M.a.w. een gratis rondje van 24 km! Daarbij werd ik ook nog een keer de verkeerde kant opgestuurd wat resulteerde in nog eens 6 km verlies. Afijn, natuurlijk igewoon doortrappen, maar in Sancerre gestopt. 107 km op de teller & s'middags was het toch wel erg warm. De route viel tegen & in de kleine Franse dorpjes waar je doorheen fietst is het vaak uitgestorven. Zal morgen de taktiek iets wijzigen, want het is mij wel duidelijk dat je s'morgens de meeste kilometers moet maken. We gaan in ieder geval richting Montlucon & als het ff kan tussen de middag een zwembad in!
P.s. Lieve mensen, bedankt voor alle spontane reakties! Ik had Melissa gevraagd om een blog op gezetten zodat mijn "naasten" de reis kunnen volgen. Ik denk dat het vinkje bij Facebook deze lawine aan reakties heeft veroorzaakt. In ieder geval veels te veel om allemaal op te reageren. Maar ik moet wel zeggen dat alle leuke, grappige @ positieve reakties mij wel stimuleren om door te trappen. Dus allen hartelijk bedankt & ik spreek jullie allen natuurlijk wel weer als ik terug ben.

  • 05 Juli 2011 - 07:05

    Melissa :

    Goedemorgen pap!
    Heb je tussen al je gadgets niet iets zitten waar een goede GPS op zit?? Fietsroutes app??
    Ben benieuwd waar je uiteindelijk strandt na 10 dagen fietsen! :D
    Dikke kus!

  • 05 Juli 2011 - 07:10

    Melissa :

    BTW, waar blijven de pics? :-)
    Xx

  • 05 Juli 2011 - 07:41

    Eric Van Hemert:

    Stoer van jou, piet. Ik heb dat altijd willen doen,maar jij doet het echt! Een paar jaar geleden ben ik bijna overleden tijdens een wandeling,door het feit dat er langs de weg geen aanwijsbordjes meer stonden.(bij Cassis, rechts van Marseille).We waren totaal verdwaald en het was 40 graden. In mijn vermeende doodstrijd
    riep ik luid: dat ik nu ook nog moet doodgaan door die kut Fransen!
    We zijn hier in Nederland de anwb gewend
    die om de 100 meter bordjes neerzet,zodat je altijd weet waar je bent. Of dat leuk is ,weet ik niet. Met wie ben je? Een goede reis verder.Groeten van Eric

  • 05 Juli 2011 - 08:30

    Anja:

    Hey bikkel, het is afzien voor je denk ik .
    Hoe gaat het met je zitvlees, al rauw??
    Maar probeer toch ook te genieten van die maffe fransen en de omgeving.
    Al is het af en toe "met snot voor de ogen" moeilijk. Ben trots op je.
    A Bientot mon ami xxx

  • 05 Juli 2011 - 10:43

    Vonne:

    Haha, nou Facebook veroorzaakt niet (alleen) die leuke lawine aan bemoedigende berichtjes, ook een ouderwetse email aan vrienden en familie.. Ik hoop dat je vandaag echt een top-dag hebt, want gisteren klonk het gewoon echt niet fijn. Misschien beter om idd een 'tropenrooster' in te zetten en lekker een siësta tussen de middag te houden; let je wel op je spullen?! xxx miss you

  • 05 Juli 2011 - 13:41

    Willem En Elise:

    Tja valt niet mee he Piet? Zere billen en je Fietst alleen! Succes en ...je kunt altijd nog de trein pakken...Pietje heel veel sterkte en een behouden reis wensen we jou! Dikke kus van ons allen en we vinden je wel heel stoer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amstelveen

Fietstocht door Frankrijk

Fietstocht door Frankrijk van 10 dagen, 100 km per dag!

Recente Reisverslagen:

13 Juli 2011

9e dag

13 Juli 2011

8e dag

08 Juli 2011

7e dag!

07 Juli 2011

6e dag

06 Juli 2011

5edag
Peter

Actief sinds 01 Juli 2011
Verslag gelezen: 84
Totaal aantal bezoekers 4353

Voorgaande reizen:

02 Juli 2011 - 11 Juli 2011

Fietstocht door Frankrijk

Landen bezocht: