2e dag - Reisverslag uit Amstelveen, Nederland van Peter Meyer - WaarBenJij.nu 2e dag - Reisverslag uit Amstelveen, Nederland van Peter Meyer - WaarBenJij.nu

2e dag

Door: petermeyer

Blijf op de hoogte en volg Peter

03 Juli 2011 | Nederland, Amstelveen

vandaag de eerste volle dag; gepland om naar Sully sur Loire te fietsen; volgens mijn Ipad 95 km wandelen, maar fietsend zal het wel 100 of meer worden. Voortvarend van start gegaan, route & plaatsen staan ged aangegeven en dat scheelt enorm! Eerste stop Malesherbes, daarna via binnenwegen naar Puiseaux.
Heel landelijke omgeving, wat doodse dorpjes (zondag!) & verschillende venijnige klimmetjes. Geluncht in Beaune la Rolande met zo`n typisch Frans pleintje waar de mannen hun borrel komen halen. Uurtje later onderweg naar Belegarde. Ging vry vlot en dus door een bos naar Chatenoy gefietst. Kreeg toch wel wat last van "z"pijn, maar daar moet je doorheen...
zeggen "ze". Afijn het doel is in binnen bereik dus ff doorbijten. Plotseling sta ik dan op de brug over de Loire en aan de overkant ligt Sully sur Loire. Het is inmiddels precies 6 uur. Prima hotel gevonden, meteen een flinke douche & het dorp verkennen. Uiteindelijk bij restaurant tegenover het kasteel lekker gegeten voor weinig geld. Ook nog winkeltje gevonden voor water & fruit onderweg. Nu nog ff gauw een blogje schrijven, want ik wil op tijd mijn mandje in en morgen vroeg (8 uur) op de fiets voor "the next leg" naar Nevers.

  • 03 Juli 2011 - 21:38

    Maxime:

    Hey pap,

    Lees nu pas ook de eerste dag. Wat balen dat Jan niet meer mee ging! Wel goed dat je gemakkelijk hotelletjes kan vinden.

    Hoe is het weer daar? Pff zal wel zwaar zijn met al die bagage. Heb je al spierpijn? Ben blij te horen dat de repen goed van pas komen. Gebruik je ook die energie mix?

    Nou pap, doe voorzichtig. Ik blijf je volgen :).

    xxx

  • 03 Juli 2011 - 21:50

    Yvonne:

    O, ik dacht dat je er om 14.30 al bijna was; dat was dus een late lunch blijkbaar ;-) Fijn dat je nu wél direct een goed hotelletje hebt gevonden! sweet dreams!! xxx

  • 04 Juli 2011 - 07:34

    Nelleke:

    hoi Piet,
    wat dapper man, fietsen door Nederland..o.k., maar door Frankrijk?
    Geweldig, ik hoop dat je het allemaal redt. Wel lekker zeker, in je uppie?
    Veel plezier en geniet ervan, kus, Nelleke

  • 04 Juli 2011 - 07:38

    Roland:

    Piet,

    Zo te horen zal je je niet vervelen onderweg. Zadelpijn ja vervelend, maak niet uit. Op de Kreidler hadden wij daar geen last van, volgende x een sportmasseur meenemen?

    Succes,

    Grt, roland

  • 04 Juli 2011 - 08:31

    Inge:

    Goed bezig Piet!!!

  • 04 Juli 2011 - 08:58

    Hèlen:

    Wat leuk Piet! Heel veel succes!

  • 04 Juli 2011 - 10:06

    Chela:

    Hey Piet Ik wist niet dat je zo sportief bent. Wat leuk dat je dit doet. Ik wens je heel veel plezier en waarschijnlijk ook afzien......Een wolkje wit, een wolkje zwart...met de blauwe lucht in je hart. Kus van Chela

  • 04 Juli 2011 - 13:02

    Maaike Meijer:

    Helemaal top Piet, geniet ervan en wat een prestatie hoor!!!
    hoop dat het allemaal goed gaat, veel succes!
    groetjes Maaike

  • 04 Juli 2011 - 13:23

    Edith Bekink :

    Veel succes Piet !!!!

  • 04 Juli 2011 - 16:11

    Leen:

    Hai Piet, je hebt nu het tempo te pakken man en na de paar pijntjes gaat het iedere dag beter.Het lijkt mij fantastisch zo,n rit.Je weet hoe ik je benijd maar ik kijk uit naar je ervaringen.Hou je taai op weg naar de finish.Leen en Els

  • 04 Juli 2011 - 17:46

    Cock:

    Piet mail mij het waachtwoord, en ik ga volgend jaar mee, ouwe knar!!

    Garoet Cock

  • 04 Juli 2011 - 19:31

    Hein:

    Beste Pieter,
    Als ik jouw 2e dag lees (begint mijn bewondering steeds meer toe te nemen ) maar ben je vandaag maandag 4 juli met je 4e dag bezig en ongetwijfelt al een flink eind richting Vichy,dat mogelijk op je route ligt .
    Kunnen er voor volgend jaar ook oude van dagen mee? liefs Hein

  • 04 Juli 2011 - 22:39

    Ragnhild Koelman:

    Hoi Piet, wat goed van je! Geniet er maar van. Even nog wat geks doen voor je 60ste verjaardag!

    Groetjes, Lo en Ragnhild

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amstelveen

Fietstocht door Frankrijk

Fietstocht door Frankrijk van 10 dagen, 100 km per dag!

Recente Reisverslagen:

13 Juli 2011

9e dag

13 Juli 2011

8e dag

08 Juli 2011

7e dag!

07 Juli 2011

6e dag

06 Juli 2011

5edag
Peter

Actief sinds 01 Juli 2011
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 4351

Voorgaande reizen:

02 Juli 2011 - 11 Juli 2011

Fietstocht door Frankrijk

Landen bezocht: