7e dag! - Reisverslag uit Amstelveen, Nederland van Peter Meyer - WaarBenJij.nu 7e dag! - Reisverslag uit Amstelveen, Nederland van Peter Meyer - WaarBenJij.nu

7e dag!

Door: petermeyer

Blijf op de hoogte en volg Peter

08 Juli 2011 | Nederland, Amstelveen

7e dag
LAROQUEBROU
s'morgens al vroeg (06.30 uur) uit de veren met als eindbestemming Rodez. Ik heb de kaart goed bestudeerd & er voor gekozen om eerst naar Rouget te fietsen en dan via de binnenwegen naar Calvinet, om vervolgens bij P. de Coursavy de Lot (rivier) over te steken & aldaar de D901 te volgen richting eindbestemming Rodez: totaal 100+ km. Het eerste traject naar Rouget verliep goed, maar het traject van Boisset via Leynhac naar Calvinet was heel zwaar met steile afdalingen, maar daarna weer een even steile beklimmingen! Ik verloor aldaar veel tijd  en, uiteindelijk, na een lange en steile afdaling, aangekomen bij de Lot zat ik er flink doorheen en vond een restaurantje in de schaduw om bij te tanken/te lunchen. Aan het volgende traject naar Rodez leek maar geen einde te komen. Pas tegen 8 uur s'avonds kwam ik daar aan. De stad zelf ligt op een heuvel en is een knooppunt van wegen, dus het was er ontzettend druk. Aldus besloten om er om heen te  fietsen, maar toen moest ik echt op zoek naar een slaapplaats, ook al omdat ik er volkomen doorheen zat. Weinig hotels te vinden & toen ik een vakantiepark zag ben ik daar maar gaan vragen. En ja hoor: "wij hebben een huisje voor u, er is een zwembad, u kunt eten bij ons restaurant & we hebben WIFI". Het huisje was OK, maar van de andere beloofde zaken kwam weinig terecht:
->  het zwembad was al gesloten!
->  het restaurant was "complet"!
->  WIFI was alleen te ontvangen bij het restaurant en dan maximaal voor 1 (een) uur!
Van armoede maar de 2e helft van mijn stokbrood, hard geworden door de brandende zon, opgepeuzeld en vroeg aan slapen.

  • 09 Juli 2011 - 11:49

    Roland:

    Ha die Piet,

    Ik ben eigenlijk stinkend jaloers. Ik hoop dat je deze rit nog een x gaat doen. (als je weer soepel bent)

    Met sportieve groet,

    Rolando

  • 09 Juli 2011 - 22:49

    Vonne:

    en vandaag is het waarschijnlijk ook een plek zónder telefoonbereik :-(

  • 10 Juli 2011 - 20:35

    Hein:

    Ook al heb ik je niet elke dag 'n berichtje gestuurd...heb wel elke dag even aan je gedacht, zo van waar zou die rakker nu zitten,vind ie het nog steeds leuk ,hoe zou het zijn met het zitvlak en het kuitwerk. We horen het vast nog in geuren en kleuren ( voor ik het vergeet) je bent ook nog 'n kanjer. hart/groet hein

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amstelveen

Fietstocht door Frankrijk

Fietstocht door Frankrijk van 10 dagen, 100 km per dag!

Recente Reisverslagen:

13 Juli 2011

9e dag

13 Juli 2011

8e dag

08 Juli 2011

7e dag!

07 Juli 2011

6e dag

06 Juli 2011

5edag
Peter

Actief sinds 01 Juli 2011
Verslag gelezen: 66
Totaal aantal bezoekers 4345

Voorgaande reizen:

02 Juli 2011 - 11 Juli 2011

Fietstocht door Frankrijk

Landen bezocht: